Once upon a brand

//Once upon a brand

La ora actuală, piața devine din ce în ce mai aglomerată, iar competiția acerbă în încercarea de a capta atenția clientului. Dar ce caută clientul până la urmă? Premii, statistici, cote de piață?

Nici pe departe!

Răspuns corect: O poveste.

Un studiu recent arată faptul că prin transmiterea eficientă a poveștii de brand (brand story), compania poate crește vânzările unui anumit produs sau serviciu cu până la 20 de ori mai mult. În plus, 92% dintre consumatori vor ca brandurile să creeze reclame sub formă de poveste.

Consumatorii au nevoie în permanență de schimbare, iar schimbarea pornește de la lideri curajoși, inovatori și intuitivi.

  1. Ce este brand storytelling?

„Oamenilor le plac poveștile.”

Oamenii au nevoie de situații în care să se regăsească, de ipostaze la care să aspire și de modele de la care să se inspire. Oamenii au nevoie de un motiv, de un țel în care să creadă.

Brand Storytelling înseamnă utilizarea unui fir narativ prin care să creezi o legătură între brandul tău și clienți, o conexiune între misiunea brandului tău și valorile pe care le împărtășești cu clienții. Brand storytelling implică o înțelegere profundă a emoțiilor, a motivației și a psihologiei consumatorilor pentru a crea efectul dorit.

Altfel spus:

Ce înseamnă storytelling? Abilitatea de a spune povești.

Ce înseamnă storytelling pentru un brand? Abilitatea de a găsi povești.

  1. De ce să folosești Brand Storytelling?

Consumatorii și clienții devin din de în ce mai reticenți la promisiunile de vânzare și la publicitatea informativă. Oamenii au nevoie de un context, de un fir narativ, de o situație cu care să rezoneze și să empatizeze cu ușurință.

Pixar propune 6 reguli pentru un Storytelling de succes:

  1. Spune o poveste UNIVERSALĂ.

Alege o condiție umană (conflict, aspirație, progres, naștere, afectivitate) pe care să o transpui într-o situație unică. Încearcă să extragi fiecare detaliu sau element pentru a transmite un sentiment cât mai autentic.

  1. Păstrează o STRUCTURĂ clară și un SCOP bine definit.

Structura:

Kenn Adams a creat o formulă numită „The Story Spine” pe care o poți folosi cu succes în povestea ta.

Scop:

Fiecare acțiune are o finalitate, o destinație, un scop. Înainte să-l definești clar, răspunde la întrebările:

        De ce vreau să transmit chiar povestea asta?

        Care este convingerea, credința pe care ți-ai bazat povestea?

        Care este obiectivul suprem al poveștii? Ce îi învață pe consumatori?

  1. Focusează-te pe un PERSONAJ

Oamenii au nevoie de un personaj pe care să-l urmărească, „cu care să țină” într-o poveste sau într-un conflict. De cele mai multe ori, receptorii dezvoltă o apatie pentru personajul principal care pare să aibă cele mai slabe șanse de a reuși: the underdog. Indiferent dacă este Mezinul familiei, Fata Moșului, Prâslea, Cenușăreasa sau chiar Colonelul Sanders.

Dă-le oamenilor cel mai puțin previzibil erou cu care să țină!

  1. Fă apel la EMOȚII

Psihologii consideră că există șase emoții de bază: furia, dezgustul, frica, bucuria, tristețea și surpriza. Folosește-te de ele și încearcă să transmiți sentimente cât mai autentice.

  1. Include elementul SURPRIZĂ

Consumatorii sunt imuni la poveștile clișeice de tipul „Făt-Frumos învinge răul și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”. Crează elementul surpriză! Transmite o poveste care ilustrează fenomene din viața de zi cu zi, probleme contemporane, norme și stereotipuri.

Pentru o idee unică și originală, Pixar recomandă: scapă de prima idee care îți vine în minte. După, scapă și de a doua, a treia, a patra și a cincea!

  1. Păstrează povestea SIMPLĂ

Ai pățit vreodată să te uiți la un film și să întrebi constant: „ce s-a întâmplat de fapt în acțiune?” Not nice.

Creatorii au tendința naturală de a adăuga intrigi și informații bogate despre situație, despre personaje sau despre acțiune. De cele mai multe ori, detaliile suprapuse creează confuzie și pun bariere în receptarea corectă a mesajului.

Sfatul Pixar: Simplifică, Simplifică, Simplifică.

  1. E rândul tău!

Nu știi de unde să începi?

Încearcă prin a te prezenta pe tine în contextul brandului tău. Transmite o informație personală, autentică.

În „Side Hustle”, Chris Guillebeau a prezentat pașii pe care trebuie să îi faci.

Altfel spus: „Don’t give them facts, tell them a story!”

Articol scris de Laura Văduva, voluntar IAA YP Cluj. Fiind pasionată de marketingul digital, Laura lucrează la Atelierul Digital Google. În timpul liber îi place să călătorească și să se implice în proiecte de voluntariat. Ea iubește cafeaua, cărțile și cățelușii.

Recent Posts

Cum ar fi să primești toate noutățile IAA YP Cluj direct în Inbox?

Fără spam, promitem!

2019-06-16T09:38:59+00:00

Evenimente

There are no upcoming events at this time.

Parteneri CompetitIAA8

Contact