O pată de culoare în advertising

//O pată de culoare în advertising

Dacă întrebi un marketer „Ce anume scoate o campanie, un brand sau un produs din anonimat?”, așteaptă-te la ore întregi de explicații despre cum fiecare element este important, iar felul în care toate acestea se îmbină creează rezultatul perfect.

Nimic mai adevărat! Strategia, creația, copy-ul, design-ul, implementarea sau canalele utilizate sunt doar câteva dintre aspectele pe care un marketer trebuie să le aibă în vedere. Ele funcționează în strânsă legătură unele cu altele. Să cunoști publicul țintă este, de asemenea, un aspect imposibil de trecut cu vederea. De fapt, putem spune că toate acțiunile unui publicitar pornesc de aici, de la cunoașterea amănunțită a targetului său.

Grupul țintă este analizat pe toate părțile, studiat, interpretat, pus la microscop, însușit și învățat pe de rost. Vrem să știm ce-i place, ce nu-i place, ce face, când face, cum, cu cine, de ce, de câte ori, și câte și mai câte, numai ca să-i putem livra un produs final exact pe placul său. Și tocmai din această dorință arzătoare de a cunoaște targetul ca dosul pălmii, s-au făcut sute de studii pe diverse teme ce analizează psihologia umană, comportamentul uman și, desigur, comportamentul de consum. Și astfel s-a ajuns la studierea culorilor și a influenței acestora asupra comportamentului uman. Și s-a aflat că există o influență. Și că e mare și importantă. Nu prea știm deocamdată exact de ce și de unde vine influența asta, dar știm sigur că ea există, și știm sigur că e tare important să aplicăm principiile ei, dacă vrem să livrăm un „produs” de succes (oricare ar fi acesta).

Culorile acționează la nivel psihic, fizic (da, fizic!) și emoțional, generând diverse reacții și comportamente în rândul oamenilor. 85% dintre cumpărători afirmă că nuanța este un factor decisiv în alegerea lor de a achiziționa un anumit produs. Însă e foarte important să înțelegem că nu e vorba de culoarea pe care un individ o preferă, ci despre felul în care, în mintea consumatorului, se creează o asociere între produs și semnificațiile culorii produsului.  Mintea umană, de exemplu, tinde să asocieze portocaliul cu prețuri reduse, accesibile. Desigur că, dacă luăm un om pe stradă și-l întrebăm „Ce înseamnă portocaliu pentru tine?”, probabil că n-o să ne spună „ieftin”. Dar mintea lui și a noastră corelează aceste două elemente; așa că, dacă vrem să promovăm un restaurant cu prețuri mici, e indicat să folosim elemente portocalii.

Deci, ce încearcă să ne spună culorile, și când să le folosim?

Roșu – roșul atrage atenția în mod deosebit: este o culoare activă, care sugerează mișcare și care crește tensiunea, pulsul, dar și apetitul;

Albastru – la nivel global, conștient, albastrul este culoarea preferată a oamenilor. Asta nu inseamnă că trebuie să abuzăm de albastru în materialele noastre, ci mai degrabă să îl folosim atunci când mesajul nostru vrea să transmită calm, încredere, productivitate, sau când dorim să facem grupul țintă să petreacă mai mult timp într-un anumit spațiu;

Verde – verdele transmite sănătate și echilibru, fiind util când vrem să transmitem o stare de relaxare;

Portocaliu – așa cum am spus și anterior, portocaliul este asociat cu atributele de ieftin și accesibil;

Galben – galbenul este o culoare foarte optimistă, utilizată în contexte vesele, pline de energie, dar și cu scopul de a genera comportamente impulsive. E bine de știut că preferința pentru galben scade odată cu înaintarea în vârstă, așadar se adresează în special tinerilor;

Negru – asociat cu atribute precum puternic, autoritar, hotărât, scump, încrezător, superior, elegant, de rang înalt, luxos, deștept;

Alb – exprimă puritate, curățenie și siguranță.

Ai grijă să utilizezi întotdeauna culorile potrivite mesajului pe care vrei să îl transmiți și, cu siguranță, publicul tău țintă te va remarca și te va ține minte!

Articol scris de Jessica Boltya, membru IAA YP Cluj și Creative Specialist. Jessica iubește oamenii, cărțile și este pasionată de pian.

Recent Posts

Cum ar fi să primești toate noutățile IAA YP Cluj direct în Inbox?

Fără spam, promitem!

2019-06-02T18:44:29+00:00

Evenimente

There are no upcoming events at this time.

Parteneri CompetitIAA8

Contact