Microinfluencer-ul, prietenul tău digital

Ce este un microinfluencer și de ce să-l incluzi în următoarea campanie de influencer marketing?

Tu la ce te gândești când auzi termenul de influencer? Pentru mulți oameni un influencer este persoana aceea cu sute de mii de followeri pe Instagram (#instafamous). Cu un feed perfect și o viață de invidiat, este cel care îți recomandă produse de beauty, fashion sau cele mai cool evenimente ale momentului.

Pentru alții poate fi o vedetă consacrată deja cu ajutorul mediilor tradiționale care își consolidează un fan base în social-media.

Poate fi un vlogger sau blogger care își împărtășește viața și pasiunile cu urmăritorii lui, trăind exclusiv din social media.

Sau poate că te gândești la acea persoană pe care o consideri specialist într-un domeniu sau subiect. Cea pe care o urmărești pentru viața autentică însoțită de conținutul relevant. Persoana care crește în jurul ei o comunitate restrânsă, dar interconectată din care faci parte și tu. Microinfluencerul sau prietenul tău digital.

Ce este un microinfluencer?

Nu există o definiție clară a microinfluencerului. Mâncare, călătorii sau fitness și lista poate continua până la asmr sau slime, aceștia sunt experți de nișă. Microinfluencerii recomandă produse, servicii și experiențe care le împărtășesc valorile, iar urmăritorii primesc recomandările ca din partea unui prieten.

Consumatorii de conținut online preferă încrederea în detrimentul popularității. Ca atare, calitatea de microinfluencer nu este încadrată într-un interval fix al numărului de urmăritori. Acesta variază în funcție de zona geografică sau de nișă. Indiferent dacă audiența este de 5 sau 50 de mii, interacțiunea generată este criteriul care face diferența.

Tocmai de aceea microinfluencerii sunt apreciați în era marketingului digital pentru conexiunea persoanală stabilită cu audiența

De ce să alegi microinfluencerii?

Fie că alegi content sponsorizat pe social media, giveaway-uri, postări de blog, cadouri sau takeover-uri, iată de ce să alegi microinfluencerii pentru a crește notorietatea și a realiza conversii prețioase.

Pentru autenticitate și încredere

Când vine vorba de alegerea unui serviciu sau produs, tindem să apreciem mai tare recomandările sincere și practice ale unor oameni reali, decât din partea unei reclame din partea brandurilor. Iar dacă acea recomandare este primită de la o o voce cu opinii similare ție, atunci se creează o stare de siguranță față de acel produs.

Recomandările influencerilor vin cu un suport vizual și scris autentic. De câte ori nu i-ai văzut testând produse și oferind feedback punctual chiar sub ochii tăi prin live-uri video.

Microinfluencerii sunt în primul rând fani ai brandurilor și ale produselor pe care le promovează, iar acest lucru nu face decât să le sporească autenticitatea și să intensifice component emoțională a mesajului transmis. Un fel de word of mouth marketing în era digitală.

Pentru rata de interacțiune ridicată

Una dintre cele mai apreciate calități ale microinfluencerilor este că nu sunt așa de faimoși. Sună paradoxal, însă lipsa celebrității îi face pe aceștia mai accesibili publicului. De aceea urmăritorii simt că pot reacționa și porni conversații cu microinfluencerii. De cealaltă parte, microinfluencerii pot răspunde urmăritorilor într-o proporție ridicată și le pot provoca mai departe.

Acestă atenție primită de către audiență, încurajează persoanele, le loializează și le determină să-și formeze un obicei din a fi activi pe paginile microinfluencerilor.

Există chiar și cazuri în care influenceri cu 1000 de urmăritori au generat cu 85% mai multe interacțiuni decât cei cu 100 de mii de urmăritori: https://www.grin.co/blog/19-micro-influencer-statistics-you-must-know-in-2018

Pentru optimizarea bugetului

Parteneriatele plătite cu influencerii pot ajunge și la mii de euro sau dolari pe o postare în funcție de numărul de followeri pe care îl au. The Independent (https://www.independent.co.uk/life-style/instagram-influencers-how-much-money-earn-income-commission-a7952701.html) aproxima că un influencer cu peste 100 de mii de urmăritori câștigă de la 500 de dolari în sus pentru o singură postare.

Așa că, în lipsa unui buget care să susțină o campanie complexă, o alternativă cu un cost mai redus este promovarea prin microinfluenceri. Astfel bugetul folosit pentru o postare al cărui efect este de scurtă durată, poate fi investit într-o campanie care angrenează zeci de influenceri.

Până la urmă, am stabilit deja că în sfera microinfluencerilor nu este vorba despre numărul urmăritorilor, ci despre puterea relațiilor umane și a interacțiunilor.

Articol scris de Corina Misoagă, voluntar IAA YP Cluj

Recent Posts

Cum ar fi să primești toate noutățile IAA YP Cluj direct în Inbox?

Fără spam, promitem!

2019-04-28T18:54:40+00:00

Evenimente

There are no upcoming events at this time.

Parteneri CompetitIAA8

Contact