Într-o lume în care suntem bombardați de informații și noutăți, influencer marketing-ul pare să fie soluția la care brandurile recurg ca să ne câștige atenția.

În tot zgomotul digital, ne-am refugiat în comunități care au la bază un influencer. Fie că vorbim despre o persoană pe care o apreciem pentru sfaturile de antreprenoriat pe care le oferă, sau despre rețete de mâncare pentru un stil de viață sănătos, cu toții avem persoane în Social Media pe care le urmărim constant.

Nevoia și importanța comunităților a fost înțeleasă și de branduri care au apelat la influencer marketing ca parte a strategiei lor de marketing. Despre acest subiect urmează să discutăm în 21 aprilie, pe Facebook, de la ora 18:00, alături de Cristian China-Birta.
Influencer Marketing. Bune practici și mituri în influencer marketing este titlul evenimentului organizat de IAA Young Professionals Cluj care are ca obiectiv o analiză asupra colaborărilor de tip brand – influencer.

Detalii despre invitat

Cristian China-Birta este blogger pe cristianchinabirta.ro, antreprenor cu agenția de comunicare integrată Kooperativa 2.0, trainer și speaker. Dar în primul rand, așa cum spune chiar el, este tatăl celor trei copii și soțul doamnei sufletului său.

„Chinezu”, cum mai este cunoscut Cristian, a organizat în cei 15 ani de consultanță peste 500 de campanii cu și pentru influenceri. În același timp, a participat ca influencer la peste 200 de campanii.

A scris prima carte despre influencer marketing din România, „Ce ne facem, dom ‘le, cu influencerii ăștia?”. Și a ținut peste 150 de cursuri de Social Media la solicitarea companiilor și agențiilor, fiind speaker la mai mult de 100 de evenimente în care subiectul principal a fost Social Media și comunicarea.
Din 2017 și până în prezent, a publicat peste 13.000 de postări și articole pe blogul său.

Subiecte dezbătute în cadrul evenimentului despre influencer marketing

1. Ce înseamnă să fii influencer?

Cu alte cuvinte, de câți urmăritori ai nevoie ca să fii considerat influencer? Sau, mai bine zis, numerele te fac influencer? Sau mai e nevoie și de altceva? Află ingredientul secret în cadrul evenimentului.

2. Care sunt beneficiile pe care un brand le poate obține din influencer marketing?

În primul rând, este important să delimităm care sunt obiectivele brandului. Adică, care sunt motivele pentru care un brand alege să colaboreze cu un influencer. Cum poate o companie de cosmetice nou lansată pe piață să colaboreze cu influencer și care este tipul de influencer pe care ar trebui să-l aleagă? Există diferențe în ceea ce privește obiectivele brandurilor nou lansate față de cele care au deja un renume puternic?

3. Bune practici și mituri 

Pentru ca influencer marketingul să funcționeze, există o serie de reguli pe care ar trebui să le respecte. În acest caz, ambele părți vor avea o colaborare benefică. În caz contrar, una dintre părți riscă să rămână cu obiectivele neîndeplinite. În 21 aprilie, de la ora 18:00, vei afla care sunt aceste reguli și care sunt semnalele de alarmă.

4. Găsirea și selectarea celor mai relevanți influenceri

Cum îți selectezi cei mai potriviți influenceri pentru brand-ul tău? Unde îi găsești și care sunt criteriile pe care ar trebui să le folosești atunci când îi selectezi?

Există o serie de repere de care să ții cont când alegi să faci influencer marketing. Aceste repere sunt diferite, în funcție de obiectivul brandului.

Să presupunem că ai găsit un influencer care se potrivește brandului tău. Cum îl contactezi, îi trimiți un mesaj pe Instagram sau îi scrii un e-mail? Pentru că, știi prea bine, influencerii primesc zeci de mesaje în fiecare zi.

În cadrul evenimentului vei afla care sunt cele mai eficiente metode la care să apelezi dacă vrei să intri în contact cu un influencer.

5. Uite că se poate: exemple de colaborări bine făcute

Care sunt câteva dintre cele mai reușite colaborări brand-influencer din România? Și de ce au funcționat.

6. Cum arată viitorul în influencer marketing?

Ce se întâmplă după influencer marketing? Care este următorul trend și cum arată viitorul influencerilor care au reușit să-și construiască o comunitate bine închegată.

7. Recomandări de cărți de marketing și influencer marketing

Pentru cei care vor să aprofundeze subiectul, Cristian China-Birta a pregătit câteva recomandări de resurse utile.

Nu uita, ne vedem miercuri, 21 aprilie, de la 18:00, live pe pagina noastră de Facebook, pentru a dezbate un subiect controversat: influencer marketing.