EXPUNERE în masă sau VALOARE adăugată?

//EXPUNERE în masă sau VALOARE adăugată?

Recent citisem pe un grup de Facebook al unei comunități de marketeri clujeni următoarea întrebare “Ce mituri despre specialiștii de marketing ați auzit de la clienți?” Răspunsurile au fost care mai de care mai șocante, amuzante, dar interesante dintr-un punct de vedere, există un pattern printre clienți în modul în care privesc serviciile de marketing.

O mulțime de oameni, cu calitate de “client” sau nu, consideră marketingul / publicitatea / PR-ul o modalitate de expunere în masă și atât. Mai mult, consideră că odată ce au ajuns “peste tot” cu siguranță investiția financiară se va întoarce înzecit, dacă se poate înmiit. Da, expunerea se face în multe locuri diferite și este bine să fim “peste tot” într-o anumită măsură, atât cât ajută la stabilirea unei poziții într-o industrie. Însă, ce ar trebui să reținem este că expunerea nu te face un lider al domeniului peste noapte și nici nu îți aduce rezultate financiare imediate.

Având în vedere avalanșa de informație la care suntem supuși zilnic, consumatorul trebuie să întâlnească un brand de mai multe ori și pe canale diverse înainte să ia decizia de achiziție. Expunerea în masă este o investiție adesea mare care se întoarce în timp sub formă de credibilitate. Altfel spus, expunerea ar trebui să conducă gândirea spre crearea credibilității brandului, iar expunerea este doar unul dintre factorii care construiesc acest lucru la care aspiră orice antreprenor, CEO, lider etc.

Și atunci, ce este mai important decât expunerea în masă?

Valoarea     

Un răspuns aparent scurt și la obiect, dar care implică foarte multe acțiuni, cu o strategie în spate și un plan de comunicare bine definit.

Expunerea nu îți transformă prezența într-una semnificativă, însă relația bazată pe încredere între brand și consumator, munca de a o face durabilă și poziționarea pe piață ca lider al domeniului, da. Diferențele dintre brandul promovat și ale celorlalți trebuie să fie comunicate atent, pentru că acele lucruri în plus care adaugă valoare creează percepția de lider. De aici se naște conținutul valoros care este cu mult peste simpla expunere, prezența constantă care uneori se poate duce în celălalt capăt al balanței, spre a deveni agasantă. Mai mult decât atât, un conținut valoros va fi distribuit, iar astfel va ajunge la mai mulți oameni. Practic, bugetul acela pe care la sfaturile specialistului de marketing l-ai orientat spre altceva, se construiește virtual singur. Expunerea în masă ar trebui să fie organică, să fie datorată unui conținut greu de ignorat, nu al unor bugete imense investite în diversele platforme de comunicare.

Și, deci, ce este un conținut valoros? Unul gândit, bazat pe cercetare, stabilit într-o strategie, planificat și ales. Un conținut care nu vine să spună că brandul X este cel mai bun, ci găsește un mod creativ de a comunica acest lucru – printr-o postare, un video, o fotografie etc sau o campanie exhaustivă. Mai mult, spune că brandul X este cel mai bun, dar altfel decât a făcut-o oricine înainte. Aici este toată diferența.

Articol scris de Flavia Mocan, voluntar IAA YP Cluj

Recent Posts

Cum ar fi să primești toate noutățile IAA YP Cluj direct în Inbox?

Fără spam, promitem!

2019-08-04T15:31:20+00:00

Evenimente

There are no upcoming events at this time.

Parteneri CompetitIAA8

Contact