De la copywriting, la inbound marketing

//De la copywriting, la inbound marketing

Într-un domeniu despre care putem spune că a explodat peste noapte, evoluția sa este și ea una accelerată. Dacă acum câteva luni se vorbea despre cât de important este conținutul în marketing și cum putem scrie texte creative și inovatoare, acum un text „scris bine” nu mai este suficient pentru a atrage potențiali clienți. Aici intervine inbound marketingul. Conform Hubspot, acest tip de promovare ne ajută să atragem clienți creând texte utile și adecvate pentru fiecare etapă a procesului de cumpărare.

Content marketing aka inbound marketing

Probabil că termenul de content marketing ne este puțin mai familiar, deoarece în meseria de marketer vorbim destul de des de așa numitul conținut valoros. Chiar dacă în teorie cele două sunt metode diferite, în realitate acestea sunt mai degrabă asemănătoare, dat fiind faptul că focusul lor este pe promovarea unui conținut relevant cititorilor, pentru ca mai apoi aceștia să devină cumpărători. Diferența dintre content marketing și inbound marketing este dată de faptul că cea de-a doua urmărește procesul de cumpărare, oferind conținut relevant pentru fiecare etapă a acestuia.

Inbound marketing sau outbound marketing

Cine nu s-a săturat de reclamele care apar mereu pe platformele pe care navigăm și ne întrerup căutările? Sau nelipsitele email-uri care ne îndeamnă să cumpărăm ceva despre care nici măcar nu am auzit? Toate aceste metode clasice de promovare reprezintă defapt outbound marketing. În acest caz, de ce ar putea fi mai eficientă o strategie de inbound marketing? Pentru că aceasta ne ajută să atragem clienți printr-un conținut relevant și calitativ pentru fiecare dintre ei, iar dorința lor de cumpărare apare în urma unei nevoi descoperite, nu a unei agasări constante.

Și asta nu e tot. Conform unei statistici publicate de Invesp afacerile care se bazează în principal pe Inbound Marketing economisesc mai mult de 14 dolari pentru fiecare nou client, iar la nivel global, 82% dintre cei care dețin un blog văd un ROI pozitiv pentru acest tip de promovare. Totodată marketingul de conținut costă în 62% mai puțin decât marketingul tradițional și are de trei ori mai multe avantaje, iar tot acesta reușește să  dubleze rata medie de conversie a site-ului, de la 6% la 12% în total.

Astfel spus, lumea e suprasaturată de cantitatea de publicitate cu care este bombardată zilnic: mii de flyere, sute de afișe, zeci de reclame online și lista poate continua. Pentru a ieși în față nu este suficient să gândești tone de texte, ci să le gândești special pentru publicul tău, fix în momentul în care au nevoie. Utilitatea și relevanța vor fi pe primul loc de acum încolo! Mai precis: calitatea înaintea cantității. Despre asta este vorba în inbound marketing!

Articol scris de Mădălina Lorena Lădar, voluntar IAA YP Cluj.

Recent Posts

Cum ar fi să primești toate noutățile IAA YP Cluj direct în Inbox?

Fără spam, promitem!

2019-08-25T11:40:31+00:00

Evenimente

There are no upcoming events at this time.

Parteneri CompetitIAA8

Contact